مجموعه سوالات آزمون ضمن خدمت حمایت از کالای ایرانی با جواب

سوالات ضمن خدمت کالای ایرانی

با کمک دپارتمان های منابع ضمن خدمت بانک نمونه سوال , گاما آزمون و هوشمند سازی برای آزمونی که با عنوان حمایت از کالای ایرانی در قالب دوره ضمن خدمت فرهنگیان در حال برگزاری است یک مجموعه بسیار کامل با همه منابع و , نمونه سوالات و سوالا های واقعی آزمون های برگزار شده کشوری و استانی را تدوین کرده ایم که همینک این بسته را با نام نمونه سوالات ضمن خدمت کالای ایرانی میتوانید با مراجعه به بانک نمونه سوال از طریق کلیک روی دکمه زیر مشاهده و دانلود نمایید .

شما همکار گرامی اگر مایل به دانلود کردن این مجموعه هستید لینک زیر را لمس کنید

ورود به بانک نمونه سوال و دانلود

لینک دانلود سوالات

مجموعه نمونه سوالات , منابع و سوالات آزمون های استانی آزمون حمایت از کالای ایرانی

دپارتمان منابع ضمن خدمت در وب سایت بانک نمونه سوال بصورت ویژه تا پایان همه آزمون های استانی و آزمون های جبرانی دوره حمایت از کالای ایرانی بسته دانلودی ویژه ای را تحت عنوان نمونه سوالات ضمن خدمت کالای ایرانی همراه با منابع آزمون و بسته سوالات آزمون واقعی برگزار شده در استان های مختلف در اردیبهشت ماه 1398 را در قالب مجموعه ای از فایل های دانلودی در فرمت پی دی اف و ورد در یک پکیج زیپ شده کلا با حجم 9 مگابایت جمع آوری و برای استفاده همکارانی که نیاز دارند در سایت خود منتشر کرده است.

سوالات ضمن خدمت کالای ایرانی با جواب

نهایت تلاش ما در تیمی که مسئول جمع آوری , تایپ و تنظیم منابع آزمون و سوالات ضمن خدمت حمایت از کالای ایرانی هستیم از تهیه این مجموعه سوالات ضمن خدمت کالای ایرانی یا سایر مجموعه ها دانلودی مورد نیاز فرهنگیان عزیز اععم از منابع ضمن خدمت فرهنگیان و سایر فایل ها بر این استوار است که بتوانیم باری از دوش شما برداریم و کمکی کرده باشیم تا انشاالله بتوانید زمان مفید بیشتر و کافی را جهت تعلیم و تربیت مدیران آینده ایران زمین داشته باشید. امید داریم این مجموعه کامل بتواند شما را در این آزمون یاری کند.

این مجموعه حاوی موارد زیر میباشد:

176 مورد از سوالات آزمون واقعی برگزار شده در اردیبهشت ماه 1398

فایل محتوای متنی منابع دوره کالای ایرانی شامل 29 صفحه بصورت pdf

بیش از 400 نمونه سوال آزمون ضمن خدمت کالای ایرانی

فایل اختصاصی بانک نمونه سوال حاوی نکات کلیدی و قسمت های بالقوه برای طرح سوال این آزمون

منابع آزمون ضمن خدمت حمایت از کالای ایرانی

همکار گرامی اگر شما در این آزمون شرکت دارید میتوانید برای دانلود نمونه سوالات کالای ایرانی , منابع و سوالات واقعی آزمون کالای ایرانی رویلینک تعبیه شده در انتهای صفحه کلیک کرده و این مجموعه بسیار کامل را دریافت نمایید.  .

تیم پشتیبانی سایت بانک نمونه سوال آماده پاسخ به شماست اگر مشکلی در فرایند خرید آنلاین یا دانلود فایل داشتید در تلگرام یا واتس آپ در اسرع وقت پاسخگوی شما هستیم.

ورود به بانک نمونه سوال و دانلود

لینک دانلود سوالات

تعدادی از سوالات آزمون های ضمن خدمت فرهنگیان بصورت تصادفی

 

 

سوال 1 آزمون کالای ایرانی : درچشم انداز بیست ساله ، ایران از لحاظ اقتصادی ، علمی ، فناوری در کدام جایگاه قرار دارد ؟ 

 جایگاه نسبتا مطلوب در سطح منطقه  
جواب صحیح این سوال : جایگاه اول در سطح منطقه 
جایگاه مطلوب در سطح منطقه
جایگاه نامطلوب در سطح منطقه  

۲

سوال 2 : عوامل مؤثر در رشد و تكامل .................. عبارتست از :

وضع بهداشت عمومي ، خانواده ، بازي ، ارتباط ميان افراد خانواده و مدرسه

 بدني       
 ذهني          
 اجتماعي            
 عاطفي 

۳

سوال 3 : دبرای پرورش رگه های شخصیتی مناسب در کودکان در دوران آموزش ابتدایی باید حداقل چند درصد هزینه های آموزشی، هزینه «غیر پرسنلی» باشد؟ 

حداقل 50 تا 60 درصد       
10 تا 20 درصد            
80 تا 90 درصد            
30 تا 40 درصد 

۴

سوال شماره 4 : مدرسه پیشرفته، بهترین مرکز فعالیت های گوناگون اجتماعی در حدود ................... دانش آموزان است. 

تجربه 
شناخت  
ارتباط دانش آموزان              
الف و ب صحیح است 

۵

نمونه سوال 5 از مجموعه ضمن خدمت فرهنگیان : در کدام قرن نیاز به تغییر کلی در تعلیم و تربیت احساس شد؟  

اواخر قرن بیستم    
اوایل قرن ششم                                                               
اواخر قرن بیست و یکم  
اوایل قرن بیست و یکم  

۶

تاثیر فرهنگ در حمایت از کالای ایرانی چیست ؟  

مورد قبول و پذيرش اكثريت مردم جامعه باشد.              
پذيرش آن نيازي به بحث و بررسي علمي نباشد 
قبول آن الزاماً در گروی اقناع كردن در يك بحث و بررسي علمي باشد.         
الف و ب صحيح است. 

۷

كدام يك از موارد زير از ويژگي هاي جامعه ايراني در افق چشم انداز 1404 نيست؟ 

الهام بخش، فعال و مؤثر در جهان اسلام 
توسعه يافته و متناسب با مقتضيات فرهنگي 
داراي تعامل با جهان و وابسته به آن 
امن ،‌مستقل و مقتدر با سازمان دفاعي 

۸

سوال شماره 9 آزمون ضمن خدمت کالای ایرانی :  کودکی که از ابتدا آموخته است که با توسل به گریه و داد و بیداد به هدفش برسد ، به کدام یک از عوامل مؤثر در رشد و تکامل هیجانی و عاطفی کودک اشاره دارد؟

تجربه های قبلی    
 روابط خانوادگی          
محیط اجتماعی             
ترتیب تولد نقش 

 

سوال 10 : نقش خرید کالای ایرانی در توسعه اقتصادي چیست ؟
عيني 
ذهني 
تاريخي 
ازلي و ابدي     

۱۰

مفهوم توسعه اقتصادي از نظر نگرش علمي مستلزم انجام فعاليت هاي .................... است. 
بزرگ در زمان كوتاه                                          

كوچك در زمان طولاني با صبر و حوصله علمي           


تدريجي ، مداوم و قدم به قدم 
ب و ج صحيح است 

۱۱

كدام مورد زير ميوه درخت توسعه اقتصادي نمي باشد؟ 
برطرف شدن فقر و محروميت                                 
حصول استقلال و خودكفايي                                   

متعادل تر شدن توزيع درآمد 


‌آموزش مناسب 

۱۲

در ساخت نظام هاي تربيتي ، امروزه كدام گرايش قابل توجه نيست؟ 
گسترش آموزش قبل از مدرسه هنوز بسيار محدود است. 

مباني آموزش ابتدايي گسترش مي يابد. 
تعداد ترك كنندگان تحصيل و مردودشدگان مدرسه ها نيز سال به سال كمتر مي شود. 

آموزش بعد از متوسطه به طور كلي گسترش مي يابد. 

۱۳

ارتباط ميان معلم و دانش آموز در محيط مدرسه بيشتر جنبه ............دارد.

 اجتماعي       
اقتصادي         
 هيجاني        
عاطفي 

۱۴

کدمیک از موارد زیر جزء دگرگونی های آموزشی نیست ؟ 
اصلاحات آموزشی 
تغییرات بنیادی  
انتقاد بنیانی 
پذیرش روحیه علمی  

۱۵

مبدأ فرآيند انقلاب صنعتي، بيشتر تابع رشد ..................... بوده است. 
 اقتصادي          
سياسي 
اجتماعي 
تعلیم وتربیت 

۱۶

راه های مؤثر در رشد و تکامل اجتماعی دانش آموزان در مدارس عبارتند از : 
کارهای دستی و هنری                                    
فعالیت ورزشی                                                
انجمن ها و گردش علمی 
همه موارد صحیح است 

۱۷

با اتخاذ راهکار ..................... ، فرصت محقق بارآوردن محصلان، فراهم می شود. زیرا تشویق می شوند تا خوب کنجکاو باشند ، خوب ببینند ، خوب بشنوند ، خوب دستکاری کنند و خوب به بحث و گفتگو با همدیگر بپردازند. 

 ورزش     
 انجمن           
 گردش علمی          
 کارهای دستی و هنری 

۱۸

انقلاب علمی و فنی بر چه کشورهایی اثر می گذارد؟
همه کشورها
کشورهای پیشرفته
کشورهای فقیر
کشورهای در حال توسعه

۱۹

عامل اصلی و مشترک بین همه کشورهای توسعه یافته پدیده تحول فرهنگی و حمایت از تولیدات و کالا های تولید داخل است  

پدیده عصاره و جوهر  
پدیده تحول فرهنگی  
پدیده تحول سرمایه  
پدیده ثبات  

۲۰

اصل اساسي نظام سياسي در جوامع توسعه يافته مبتني بر چيست؟ 
اداره امور       
تحكم بر مردم            
آزادي سياسي              
الف و ب صحيح است 

 

1- حرکت به سمت مدیریت مدرسه محور در کانادا درحوزة آموزش عمومی، درکدام شهر صورت گرفت؟ در ادمونتون در آلبرتا

 

2- یکی از ویژگی های الگوی روش جامع خودگردانی مدارس فقدان چه می باشد؟ فقدان یک شورای مجتمع یا مدرسه محوراست.

 

3- ویژگی چشمگیراین الگو چیست؟ ویژگی چشمگیر الگو در روش تخصیص منابع است.

 

4- برنامه(( اثربخشی معلم ))درچه سالی به اجرا درآمد؟ در سال 1981

 

5- پس از سال 1987، چه چیزی به عنوان یک مبنای مقایسه ای برای کوهورت دانش آموزی، تعریف شد ؟ سطوح (( معیار )) یا استاندارد دستاوردها

 

6- پیشنهادآلبرتا درسال 1994 برای اصلاحات آموزشی گسترده چه بود؟ کاهش چشمگیر تعداد مناطق آموزشی از 140 به 60 و واگذاری اختیار به مدرسه بود،

 

7- ویژگی های مهم اصلاحات مورد نظر، آلبرتا چه بود؟درگیرکردن والدین، مدرسه و صاحبان کسب و کاردرآموزش بود؛ چنان چه قدرت آ نها برای تصمیم گیری در مورد آموزش از جمله توسعة منابع و تعیین نحوة دستیابی به نتایج افزایش یافت. همچنین در این قانون جدید، تعیین ((مدارس نمونه ))با انعطا ف پذیری و آزادی بیشتر، به عنوان اقدامی در جهت دستیابی بهتر به نتایج پیش بینی شده بود.

لینک دانلود سوالات

نقش نظام آموزشی در فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخل کشور

8- در هنگ کنگ نظام آموزشی شاملچند بخش مجزاست؟ سه بخش

 

9- سه بخش مجزای نظام آموزشی در در حمایت از کالای ایرانی   رانام ببرید؟

مدارس دولتی، مدارس کمک بگیر، مدارس خصوصی

 

10- بزر گترین بخش، مدارس  کدام بود ه اند وچند درصد از کل مدارس را تشکیل می دهند؟ کمک بگیر- 80 درصد

 

11- مدارس خصوصی و دولتی به ترتیب تنها چند درصد از کل مدارس را شامل می شوند؟ تنها 7 و 13 درصد

 

12- مشکلات آموزشی مدارس هنگ کنک رابیان کنید؟ الف) فرایندها و ساختار مدیریتی نامناسب؛ ب ) تعریف نامناسب و ناکافی از مسئولیت ها و وظایف؛ ج) نبود یا نارسایی معیارهای عملکرد؛ ت) تاکید برنظار تهای جزئی تا ساختارهای مسئولیت پذیری و محاسبه پذیری؛ ث)  تأ کید بر نظارت هزینه ای براساس هزینة نهایی تا اثربخشی هزینه ای و ارزش پول.

 

13- مبانی اصلی طرح ابتکار عمل مدیریت توسط مدرسه رابیان کنید؟ *بازنگری مستمر، مبنای موجود مخارج عمومی؛*ارزشیابی منظم نتایج؛*تعریف بهتر از مسئولیت ها؛*ارتباط نزد یک ترین مسئولیت و مدیریت منابع؛*قالب های مدیریتی و سازمانی مناسب؛ ارتباطات متقابل تعریف شدة آشکار بین تصمیم گیرندگان و عوامل اجرایی آ نها.

مشکلات معلمان و فرهنگیان در تبیین فرهنگ حمایتی از محصولات ایرانی چیست؟

14- در طرح سوالات ضمن خدمت حمایت از کالای ایرانی ،چه چیزی به عنوان پایة اصلی ادارة مدرسه تأ کید شده و مشارکت معلمان، والدین و دانش آموزان در ادارة مدرسه تشویق شده بود؟ بر مدیریت مشترک

 

15- چارچوب کار شامل کدام پنج گروه ازسیاست ها است؟ مسئولیت ها و وظایف جدید برای وزارت آموز ش وپرورش، وظایف جدید برای کمیته های مدیریتی مدرسه SMC)ها)، خیرین، ناظران و مدیران؛ انعطا ف پذیری در تأمین مالی مدرسه، مشارکت در تصمیم گیری و ساختاری برای محاسبه پذیری.

 

16- سوابق به چه منظوری ثبت می شدند؟به منظور استخراج شاخص هایی چون پیشرفت دانش آموزان در حوزه های اصلی، فعالیت های عملی، سوابق کارکنان،جزئیات مرتبطبا بازدهی، کیفیت ها و صلاحیت ها و نوع سکونت و شغل والدین، ثبت می شدند.

 

17- نشان دهندة تمایل دولت به روش اقناعی برای افزایش مشارکت ها در حمایت از کالاهای ایرانی.

 

18- ساختار محاسبه پذیری در چندزمینه درمدرسه مطرح بود؟ دو زمینه فردی و سطح کل

لینک دانلود سوالات

19- ساختار محاسبه پذیری درمحاسبه فردی چگونه است؟در مورد اول، یک شیوة ارزشیابی یا گزارش دهی توصیه شده بود و مدارس بر تبادل نظربا SMC خود و مدّ نظر قرار دادن فرم ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش، به عنوان یک نقطه شروع، تاکید داشتند.

 

20- ساختار محاسبه پذیری درسطح کل چگونه است؟ برای مورد دوم،یعنی محاسبه پذیری کل مدرسه، هر مدرسه نیازمند ارائة یک برنامه آموزشی سالانه مشتمل بر اهداف وفعالیت های سال جاری به منظور قابلیت پاسخگویی بود

 

21-یالات متحدة آمریکا دارای چند سطح است؟ سه سطح حکومتی ملی، ایالتی و محلی

 

22- مسئولیت آموزش عمومی به جه محول شده است؟ به ایالات

 

23- مسئولیت ارائة خدمات آموزشی به جز کجا، با دولت محلی است؟ هاوایی

 

24- چه چیزهایی زیر نظر قانون ایالتی هستند؟ نواحی آموزشی ، واحد های سیاسی مستقل

 

25- چه کسی براساس گزارشی در سال 1966 ، پیامدهای بی عدالتی را عمده کرد؟ گزارش کلمن

 

26- نظریة قوی را که پیشرفت های تحصیلی عمدتاً به شرایط خانوادگی کودک بستگی داردراچه کسی ارائه داد؟ کلمن

 

27-به گفته چه کسی بین سال های 1986 و 1990 یک سوم از نواحی آموزشی بعضی از انواع مدیریت مدرسه محور را داشته اند؟ اوگاوا و وایت

 

28-اصلاحات چند نوع بودند؟ دو نوع «تمرکز زدایی اداری» « مدیریت مدرسه محور»

 

29- بر اساس کدام اصلاحات ادارة مرکزی، وظایف اصلی معلمان و مدیران مجتمع آموزشی را تعیین می ک‌ند؟- «تمرکز زدایی اداری»

 

30- براساس کدام اصلاحات به والدین، معلمان و مدیران هر مدرسه اختیار تعیین اولویت ها و تخصیص بودجة متناسب با آن، شکل دادن برنامه های درسی و عزل و نصب کارکنان خود را می دهد؟« مدیریت مدرس همحور»؛

 

۳ امروزه در غالب کشورهای جهان مسئولیت امر آموزش بر عهده ................................. است.

 مراکز خصوصی

 مراکز مذهبی

 دولت و مقام های عمومی

 خانواده ها

۴ خصوصیات زیر از ویژگی های کدام یک از گرایش های چهار گانه به دگرگونی های آموزشی است؟

دستگاه مدرسه تنها در انحصار روشنفکران بر گزیده قرار دارد،روشنفکرانی که فراورده ی دنیای پول و سرمایه هستند و خودشان این نظام تربیتی را بنا نهاده اند.

 اصلاحات آموزشی

 تغییرات بنیادی

 انتقاد بنیانی

 پرخاش و سرکشی

۵ نظریه انتقاد بنیانی معتقد است که :

 تعلیم و تربیت یک متغیر مستقل است 

 تعلیم و تربیت در تضادهای اجتماعی یک عامل مستقیم است 

 الف و ب 

 هیچکدام

۶ رابطه ی بین آزادی سیاسی و برابری انسان ها در کدام گزینه کامل تر بیان شده است؟

 این دو مفهوم هیچ رابطه ای با هم ندارند.

 برابری انسان ها لزوماً احتیاج به آزادی سیاسی ندارد.

 اعتقاد به برابری انسان ها و خفقان سیاسی با یکدیگر سازگار نیستند و متّضاد یکدیگرند.

 انسان ها می توانند آزادی سیاسی داشته باشند ولی ممکن است از نژادهای برتر نباشند.

۷ دانش از جه زمانی باجهشی شگفت انگیز به پیش رفت و پژوهش و نوآوری شکل سازمانی به خود گرفت؟

 از زمان انقلاب فرهنگی

 از زمان انقلاب صنعتی

 نیمه اوّل قرن بیستم

 نیمه دوم قرن بیستم

چند نمونه سوال مشترک بین آزمون کالای ایرانی با سایر دوره ها

۸ کدام یک از عوامل زیر جزء عوامل رشد و تکامل و سوالات ضمن خدمت حمایت از کالای ایرانی به حساب نمی آیند؟

 وراثت

 هوش

 سطح نفبح

 روابط خانوادگی

۹ عوامل موثر در رشد و تکامل ذهنی چست؟

 وراثت و محیط

 سن و جنس

 نژاد و ملیت

 همه موارد

۱۰ در کدام مورد است که دانش آموزان عملاً به ارزش و اهمیت کار پی می برند؟

 کارهای دستی و هنری

 ورزش

 تشکیل انجمن

 گردش های علمی

۱۱ امروزه توسعه تعلیم و تربیت، در مقیاس جهانی، ............................... .

 دارد به سطح رشد اقتصادی نزدیک می شود.    

 با سطح رشد اقتصادی برابری می کند.

 دارد از سطح رشد اقتصادی پیش می افتد.

 کمتر از سطح رشد اقتصادی است.

۱۲ در کشورهایی که تعلیم و تربیت را یک جنبش وسیع همگانی می شمارند افراد تحصیل کرده بر چه اساسی به کسانی که از حق آموختن برخوردار نشده اند آموزش می دهند؟

 براساس وظیفه

 براساس وظیفه ملی

 براساس وظیفه قومی نژادی

 براساس وظیفه اخلاقی

۱۳ قسمت اعظم رفتار انسانی (پایه های رفتارهای انسانی)، بر اساس .........صورت می گیرد.

 تربیت اجتماعی

 محاسبات و استدلال

 باور های فرهنگی

 تفکر و تعقل

۱۴ ساخت های تعلیم و تربیت در آزمون ضمن خدمت کالای ایرانی از چه چیزهای مشترکی برخوردارند؟

 گرایش ها و ویژگی های مشترک

 آرمانهای مشترک

 پدیده های مشترک

 ابعاد مشترک

۱۵ در تشبیه توسعه اقتصادی به یک درخت کدام مورد را می توان در حکم ریشه این درخت در نظر گرفت؟

 آموزش مناسب

 فرهنگ مناسب

 نظام مناسب

  ثبات

۱۶ امروزه در ساخت نظام های تربیتی نوآوری در چه زمینه های گسترش می یابد؟

 زمینه اجتماعی حرفه ای

 زمینه اجتماعی فرهنگی

 زمینه اقتصادی- تکنولوژی

 مورد الف و ب

۱۷ توسعه اقتصادی کشورهای در حال تحول و توسعه نیافته کنونی در گرو چند عامل است؟

   2

 5

  6 

 4

۱۸  کودک در هنگام تولد در زمینه رشد اجتماعی چه وضعیتی دارد؟                                        

 اجتماعی است

 غیر اجتماعی است

 به تدریج اجتماعی شدن را یاد می گیرد

 همه موارد

۱۹ در بردن دانش آموزان به گردش های علمی چه نکاتی باید رعایت شود؟

  محل گردش

 وسایل اولیه بهداشت دانش آموزان

آزمون حمایت از کالای ایرانی : دوره ضمن خدمت فرهنگیان

 همراه بودن مدیر با معلم مربوط با دانش آموزان

 همه موارد

۲۰ کلیه ی موارد زیر از خصوصیات روش علمی(نگرش علمی)به شمار می روند به جز:

 مشاهده ی موشکافانه

 عدم تعصّب علمی

 طرح نظریه ی علمی

 طرح فرضیه 

ام گزینه به صورت کامل تری انتظارات والدین از فرزندانشان در محیط مدرسه را نشان می دهد؟

 رشد و تکامل مدام در سلامت روانی و بدنی، و مهارت های اساسی

 رشد و تکامل مدام در توانایی خلاقیت، و مشارکت گروهی آزادمنشانه

 رشد و تکامل مدام در رغبت های فردی، و رشد و گسترش مجموعه ارزش ها

  همه موارد

در چه دورانی از زندگی رفتارهای شخص رنگ و بار عاطفی دارند؟                                 

 نوجوانی

  جوانی

 کودکی

 بزرگسالی

آزمون حمایت از کالای ایرانی : دوره ضمن خدمت فرهنگیان

لینک دانلود سوالات

11 May 2019